Liste de diffusion de l’Institut des sciences cognitives – UQAM

 

À la Une - Headline


Metacognition and Macrognition
 
Bryce Huebner, du département de philosophie de l’Université de Georgetown
Vendredi 21 octobre 2016, 15h00 - Salle DS-3470 du Pavillon J-A. DeSève.
 

Résumé : (Notez que cette conférence sera donnée en anglais) 
We represent ourselves as possessing explicit and determinate mental states: I believe Montréal is a great city; I want a cup of coffee; and I want to give an interesting talk. We also represent one another as having mental states of this sort. But why do we do this? In this talk, I will explore one plausible answer to this question, and I will suggest that it opens up intriguing possibilities for thinking and acting together. I will begin by arguing that human minds traffic in two fundamentally distinct kinds of representations. We use error-driven learning mechanisms to construct increasingly accurate maps of our evaluative landscape; and we use linguistically-structured representations to broadcast our commitments to shared understandings of the world we inhabit, and to engage in acts of supra-personal cognitive control (Shea et al 2014). Engaging in acts of explicit metacognition forces us to highlight particular aspects of our evaluative maps, as there is no neat mapping between shared linguistic practices and individual evaluative maps. But just as importantly, representing mental states explicitly allows us to broadcast our current state, in ways that provide shared materials for broadening and revising our understanding of the world (both individually and collectively).

 

RSVP à [log in to unmask]
avant le 19 octobre


Activités et évènements à venir - Upcoming events

Emplois et financements – Jobs, scholarships, …

  POSTE D’AUXILIAIRE D’ENSEIGNEMENT À COMBLER IMMÉDIATEMENT
Un poste d’auxiliaire d’enseignement (30 heures) pour assister un professeur dans un cours de méthodologie de recherche.
Le ou la candidat-e doit avoir suivi un cours de méthodologie de recherche et connaitre les normes de l’APA.
Veuillez contacter le plus tôt possible Madame Johanne Gallagher ([log in to unmask]) en spécifiant le sigle du cours : FPE7201 : Problématique et analyse conceptuelle en éducation.


Recherche de sujets - Looking for subjects

 

Cours et formations - Lectures and training

 

Divers - Miscellaneous

 

 

Ce message d’information sur les activités en sciences cognitives au Québec et à proximité est produit par l’Institut des Sciences Cognitives. Retrouvez aussi nos informations sur notre site web, Twitter (@iscUQAM), Facebook et notre liste de diffusion.

ISC





Pour vous désabonner de la liste ISC-LISTE, envoyez un courriel vide (sans objet ni contenu) à : [log in to unmask]